Rijkswaterstaat investeert komende jaren miljarden in wegennet (FD, 11 februari 2016). De genoemde investeringen zijn mooi maar missen de prioriteit voor de echte KNELPUNTEN en slimme DIRECTE oplossingen voor de automobilist. Ook zien we geen onderbouwing met verschuivingen in intensiteit.
Nu de economie weer aantrekt ontstaan er regelmatig verkeersinfarcten en automobilisten die urenlang vaststaan. Zorg als hoogste prioriteit voor een protocol dat bij een verkeersinfarct zorgt dat de automobilisten die vaststaan weg kunnen. De verkeerspolitie doet uitstekend werk, maar met 1 miljoen mensen en auto’s meer ten opzichte van 2000 is er meer verkeerspolitie nodig. Investeer daarin. Wat ons betreft mogen de witte snelle Porsches van de verkeerspolitie er weer komen.
Overleg met TomTom is nodig om de omleidingen beter en sneller te laten plaatsvinden. De vertraging aangegeven door een TomTom is de helft van wat boven de weg op de matrixborden staat. Een omleiding moet in TomTom direct zonder gebruikers interactie plaatsvinden.
- Het doortrekken van de A4 naar de Hoekse Waard, terwijl het tracé er al ligt.
- De A15 (van Sliedrecht naar Gorinchem en vice versa) er niet bij, terwijl dit elke dag een groot probleem is. De structuur van de A15 tot Gorinchem is rommelig. Voor de intensiteit zoals die is moet de A15 over de gehele lengte naar Arnhem 2×3 baans worden.
- En herverdeel het asfalt nu eens goed, de rechtse vrachtwagen strook breed en de overige stroken minder breed.Voordat investeringen in nieuwe tracés plaatsvindt moet je de oude knelpunten oplossen. Daarna moet je de asfalt capaciteit afstemmen op de verkeer intensiteit. Zie het Deltaplan Snelwegen.